4 Temmuz 2015 Cumartesi

Mutfaktan Bildiriyorum!

Ramazan-ı Şerif tüm güzelliğiyle sürüyor hamdolsun. Bu seneki Ramazan-ı Şerif'in neredeyse tamamını ailemle idrak edecek olmanın mutluluğu içerisindeyim.

Benim için Ramazan-ı Şerif'in en güzel taraflarından biri iftar davetleri. Sevdiklerimizle birlikte paylaşılan iftar sevinci; aynı sofrada ezanı beklemek, oruçlu ağızlarla el açıp birlikte dua etmek yenilen yemeklerden bin kat daha lezzetli benim için. 

Yalnız bir noktada safımı belli etmek istiyorum. İftar sofralarının bir şölene dönüşmesine karşıyım arkadaşlar... Ramazan-ı Şerif'in ruhuna aykırı bu tarz sofralar. Tüm günü oruçla geçiriyor olsak bile, çeşit çeşit yemeklerle donatılan sofralarda işkembeyi tıka basa doldurmak bizim Ramazan-ı Şerif'in manevi feyzinden uzaklaştırmaz mı? Nefes alamaz hale gelene kadar yersek açın halinden nasıl anlarız?  Hele ki, o sofralardaki yemekler israf olunuyorsa, vay o sofranın sahibinin ahvaline!

Bizim sofralarımız oldukça mütevazi hamdolsun. Biz bu evin hanımları olarak, iftara davet ettiğimiz misafirlerimiz için pişecek yemekler konusunda iş bölümü yapıyoruz. Malum, bir mutfakta birden fazla şef olmaz ^_^ Bu yüzden, çorbalar ve tatlılar bana, ana yemekler anneme ait. 

Ben şerbetli tatlılarla arası olmayan biriyim. Sevdiğim birkaç şerbetli tatlı dışında diğerlerini yemek konusunda iştahsızımdır. Ama sütlü ve çikolatalı tatlılar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim ne yazık ki ^_^

Tüm günü oruçlu geçirdikten sonra şerbetli tatlı yemek, mideye işkence çektirmek gibi geliyor bana. O yüzden, iftar için genelde hafif tatlılar tercih ediyorum. Hele de kolay ve pratik olanlar favorilerim ^_^

Bugün tarifini vereceğim tatlı ise hem oldukça hafif hem de pratik bir yaz tatlısı. Yiyen herkes tarafından tam not aldı, isteyen herkesle tarifi severek paylaşıldı ^_^



Tatlının muhteviyatı birkaç malzemeden oluşuyor; bir paket kedi dili büsküvi, bir paket süt, bir paket vişne suyu, iki paket vanilyalı puding. İşte hepsi bu kadar!

Öncelikle kedi dili bisküvileri, tatlıyı yapacağımız tepsiye diziyoruz. Ben dikdörtgen bir borcam kullandım. Kedi dili bisküvileri dizdikten sonra herhangi bir ıslatma  işlemi uygulamamıza gerek yok çünkü üzerine, pişirdiğimiz vanilyalı pudingi sıcakken dökeceğiz.

Vanilyalı pudingin pişirilmesi mevzusuna uzun uzadıya değinmemize gerek yok. Arkadaki tarifte anlatıldığı gibi pişiriyoruz. Ocaktan aldıktan hemen sonra, pudingimizi kedi dili bisküvilerinin üzerine eşit şekilde döküyoruz.

Bu şekliyle pudingin iyice soğumasını bekliyoruz. Bu önemli bir püf noktası, çünkü sıcakken ikinci katmanı dökerseniz malzemeler birbirine karışır.

Gelelim sonuncu kısma: Bir litre vişne suyunu ve elimizdeki vanilyalı puding paketini tencereye boşaltıyoruz. Aynı usül pişiriyoruz. (Eğer elinizde vişne reçeli varsa bunu sulandırabilirsiniz. Ben hazır vişne suyu kullandım.) Öncesinde pembemsi bir görünümde olan karışımınız kıvam aldıkça bordo bir renge dönüşecek.

Pişirme işlemi bittikten sonra bu karışımı soğuyan vanilyalı pudingin üzerine yine eşit şekilde yayıyoruz. Yeterince soğuduktan sonra dolaba alıyoruz. Eğer vakit sıkıntımız yoksa en az bir gece dolapta bekletiyoruz. Servis yapmadan önce üzerini hindistan cevizi ile süsleyip, dilimleyerek servis ediyoruz.

Sonrasında da afiyetle yiyoruz ve yiyenlerden güzel güzel iltifatlar alıyoruz ^_^

Aşkla kalın!


10 yorum:

  1. Mutfağa hiç kabiliyetim yok, zaten hiç merakım da yok. (Hayatımın ilk mercimek çorbasını geçenlerde, otuz dört yaşında yaptım ordan pay biç) Ama kabiliyeti olanlara özeniyorum. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben yemeyi de yedirmeyi de sevenlerdenim sanırım 😊

      Sil
  2. Ramazan sofrası olayı başlı başına bir memleket meselesi bana kalırsa sevgili Özlem arkadaşım...
    Biz de eşimle minimum yemek, maksimum mide rahatlığı felsefesini esas almış bulunuyoruz.
    Hafta sonu misafirimiz vardı iftarda... Amacım, onlar için de abartmadan bir sofra hazırlamaktı.
    Amma ve lakin "ya yetmezse, zaten kırk yılda bir geliyorlar, ya bi' aradayız şimdi, yeriz" mantığıyla bir şeyler hazırladık elimizden geldiğince.
    Gelenler de sağolsun bir iki ekleme yapınca sofraya, mahvolduk!
    Şu an dolapta bir şey koyacak yer yok, akla karayı seçiyoruz:)) (bereketleniyor herhalde bir de, o yüzden de tükenmiyor:))

    Tarif kolaycacıkmış, tam benlik:)
    Puding yerine belki eve yapılan bir muhallebi de olabilir (hiç zahmete girip yapmadım gerçi ama:))
    Paket ürüne uzak duracağız ya, o minvalden hani:))
    Ellerine sağlık, çok hafif bir tat oluştu zihnimde;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhallebi yapmak dert değil arkadaşım ama bunun için senin gibi organik meselelere haiz biri olmak gerekiyor sanırım :) Yoksa ne var, bir kg süte iki-üç kaşık un, bir bardak şeker ekledin mi al sana mis gibi ev yapımı puding. Tembelliğin gözü kör olsun velhasılı :))

      Sil
  3. Canim ben bugun denedim malesef seninki gibi olmadi :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa niye ki :( Çok üzüldüm bak şimdi.. Sıkıntı hangi kısmında oldu ki canım yaa?

      Sil
    2. tatlım sanırım 1 lt süt ve 1 lt meyve suyu kullandım o yüzden olmadı. fazla geldi. yinede tadı çok güzeldi:)

      Sil
    3. Anladım canım, inşallah bir sonrakinde tam istediğin kıvamı tutturabilirsin :)

      Sil

Can-u gönülden yapılan birkaç satır kelamdır bu blog sahibesini sevindiren :)

BLOG DESIGN-Değmesin Yağlı Boya