3 Haziran 2013 Pazartesi

Jab Tak Hai Jaan


Hint filmlerine kaldığım yerden devam ediyorum. Bu yazımda Shahrukh Khan'ın beni en çok etkileyen filmlerinden biri olan "Jab Tak Hai Jaan"a değinmek istiyorum. Film orjinal isminden Türkçe'ye "Bu Can Sağ Olduğu Sürece" şeklinde çevrilmiş.


İsmini aldığı şiiri paylaşmadan geçmek olmaz.

Filme başlar başlamaz şiiri dinliyorsunuz, zaten yeterince bağlanıyorsunuz...

İşte filme ismini veren ve dinledikçe kendisine daha bir bağlayan o eşsiz soundtrack:




JAB TAK HAİ JAAN



Gözlerin muzipçe ve yaramaz,

Gülüşün heyecansız ve saygısızca,

Saçların,dinmeyen dalgalar gibi..
Seni asla unutmayacağım.
Bu can sağ olduğu sürece
Bu can sağ olduğu sürece..



Ellerin beni bırakıp gitti.
Gölgen çekip gitti.

Geriye dönüp bir daha bakmadın.

Seni asla affetmeyeceğim.

Bu can sağ olduğu sürece
Bu can sağ olduğu sürece..

Arsızca yağmur altındaki dansın
En ufak şeye aptalca somurtuşun,
Masumca yaptığın yaramazlıklar,
Seni her zaman seveceğim..
Bu can sağ olduğu sürece
Bu can sağ olduğu sürece

Senin sahte yeminlerin ve sözlerin,
Alev alev yanan hayallerin,
Acımasızca beddua edişin,
Senden hep nefret edeceğim
Bu can sağ olduğu sürece
Bu can sağ olduğu sürece..



2012 yapımı filmin yönetmenliğini Yash Chopra yapmış, başrollerini ise Shahrukh Khan, Katrina Kaif ve Anushka Sharma paylaşıyor. Samaar (Shahrukh Khan) bir bomba imha uzmanıdır. Bir gün Akira (Anushka Sharma)'yı boğulmaktan kurtarır ve ona ceketini verir. Akira ceketin cebinde bir defter bulur ve onu okumaya başlar.


İşte buradan itibaren film başlıyor. Samaar'ın İngiltere'de kendini geçindirmek için yaptığı türlü işlerden biri olan sokak çalgıcılığı sayesinde tanıyıp aşık olduğu Meera ile arasında geçen süreç... Geçirdiği trafik kazasından sonra yaşadığı amnezi ve sonrasında yaşanılan hazin ayrılık... 



Eski Samaar yerine buz gibi bir kalp taşıyan, canı pahasına bombalarla hayatını sürdüren ve şans eseri tanıştığı Akira ile devam eden zaman dilimi... Film bu yönüyle iki farklı hikayeyi ortak bir noktada buluşturuyor.


Bende derin etki bırakan filmlerden biridir, gerek işlenen aşk hikayesi ile gerekse müzikleri ile... Ruhunuza işleyen tarzda soundtrackler mevcut. "Jab Tak Hai Jaan", "Heer", "Saans", "Challa" ve Ishq Shava" benim vazgeçilmezlerimden...

Filmin sonunda Yash Chopra'dan görüntülerin yer alması da ayrı bir haz verici...

En sevdiğim bollywood filmlerinin yönetmeni...

Ve çektiği son film idi Jab Tak Hai Jaan 

Filmin mottosu olan sözü de paylaşarak burada noktalayalım:

"Hayatın her günü bizi damla damla öldürüyor, bomba ise bir kere öldürecek..."

Filmin kısa bir videosunu izlemek istiyorsanız tık tık


19 yorum:

  1. listedeydi zaten, öne alındı :))
    bir de sen hangi siteden izledin ??

    YanıtlaSil
  2. http://www.asyafanatikleri.com/jab-tak-hai-jaan-2012-turkce-altyazili-izle.html

    buradan izlenebilir sanırım, ben online izlemiyorum genelde indirip öyle izlemeyi seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmleri nasıl indiriyorsunuz acabaa? program? :))

      Sil
  3. Bu nasıl güzel bir konudur öyle...
    Her izlediğimde bir daha böyle bir çöküntü yaşamamak için izlemicem diyorum ama tutamıyorum kendimi...
    Aşk filmleri konusunda olmuş bu adamlar...
    Helal...

    YanıtlaSil
  4. @ Yeni Bir Hayata Adım Adım,

    Ahh kuzuumm Shahrukh Khan'ın en sevdiğim filmlerinden biridir bu film.. Hala ara ara açıp izlerim.. Bu Bollywood filmleri ciddi bağımlılık yapıyor insanda, başladın mı vazgeçmesi zordur..

    YanıtlaSil
  5. Shahrukh Khan ve Aamir Khan favorimdir. Rab Ne Bana Di Jodi filmi de güzeldir. İzlemediysen tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  6. @ Mahmut Yaşar,

    http://yenilerkendinihayat.blogspot.com/2013/10/rab-ne-bana-di-jodi-sende-rabbi-gordum.html

    Burada dediğiniz film ile ilgili bir yazım mevcut zaten :)

    YanıtlaSil
  7. bunun, yazın izleyeceğim onlarca filmden biri olmasını diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de izleme listesine aldığım o kadar çok film var ki :)

      Sil
    2. artık izleyecek film bulamıyorum eğer benimle paylaşırsan listeni sevinirim :)

      Sil
  8. Bi filimden bu kadar etkilenmemiştim çok güzel gerçekten..

    YanıtlaSil
  9. Bi filimden bu kadar etkilenmemiştim çok güzel gerçekten..

    YanıtlaSil
  10. Samaar sonunda ölüyor mu? Öyle bir şey varsa izlemicem yoksa büyük çöküntü yaşarım. Kaldıramam

    YanıtlaSil
  11. Yok ölmüyor merak etmeyin :)

    YanıtlaSil
  12. Ya ben izlemek istiyorum ama guzelse guzel degilse uzulurum

    YanıtlaSil
  13. Altyazi izlemekten nefret ederim malesef dublaj bulunmuyor

    YanıtlaSil
  14. ya ben bi kere fanaa yı izledim sonu beni çok üzdü bir hafta onu düşündüm o yüzden sonu kötü biten şeyleri seyretmiyorum . hatta filmi açmadan önce son sahnesine bakıp öyle izliyorum :) lütfen konuyu anlatınca sonu acıklı mı bitiyor onu da yazar mısınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır sonu öyle güzel bitiyorki.... ama ağlamadan duramıyor insan

      Sil
  15. Benim de en beğendiğim filmlerden... Bilinen Hint filmlerinin fersah fersah ötesinde.

    YanıtlaSil

Can-u gönülden yapılan birkaç satır kelamdır bu blog sahibesini sevindiren :)

BLOG DESIGN-Değmesin Yağlı Boya