13 Eylül 2015 Pazar

Kişi Sevdiği İle Beraberdir

Insan eşref-i mahlukât (yaradılanların en şereflisi) olduğunun şuuruna varırsa değer verir kendine. Ahsen-i takvîm (en güzel suret) olarak yaratıldığının bilincindeyse sever kendisini. Kendisine verilen vaktin en büyük sermayesi ve dâhi hazinesi olduğunu bilirse kıymetini bilir ömrünün... 

Farkındalık lazım bize azîzim... Sormak lazım kendimize; kimlerle beraber olmak bize mutluluk veriyor? Hesaba çekilmeyeceklermiş gibi nefsî tercihleriyle vakit geçirenlerle mi, beş para etmez tv kanallarını izleyenlerle mi, incir çekirdeğini doldurmayacak kadar basit konuları tartışanlarla mı, bilmem ne marka kıyafetlerini, mobilyalarını, perdelerini konuşmaktan zevk alanlarla mı oturup kalkmayı seviyoruz? 

"Kişi sevdiği ile beraberdir" diyor Resûlullah Efendimiz sav. Kalplerimizi kimlerin, nelerin sevgisine açıyoruz? Neyin gayesiyle harcıyoruz ömrümüzü?

Gaflet sürmesi varsa gözde, zordur idrâk etmek bunları... Rabbim gafillerden eylemesin.. 

Ne yazdıysam kendimedir, nasibi olan varsa gelsin buyursun.. 

Vakt-i şerifler hâyr ola ahali!





Bu yazı bugünkü instagram paylaşımıma aittir. Beni instagramdan takip etmek isterseniz; yenilerkendinihayat

10 yorum:

  1. Kimselerle birlikte değilim şu aralar şükür olsun.... Buarada o minik otobüse ve kitabın arasındaki kalem mi yoksa ayraç mı her neyse göz koydum bilesin :)

    YanıtlaSil
  2. Dilekcimm canım benimm :) Sen de ufak bir kız çocuğu gibi kırtasiye malzemelerine müptela olanlardansın sanırım ^_^

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle aşığım! Dün kalem kutu hediye edildi hatta bana bir sonraki yazım da ona atfen olacak aşığım desem yeri :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ben de aşığım ama bana hiç böyle şeyler hediye eden yok vallahi :D Ben daha çok kendime hediye ediyorum Dilekcim evde envai çeşit kırtasiye malzemesi, defter, kalem vs var. Bu otobüs de bir kalemkutu aslında, görür görmez vuruldum kendisine 😍 Senin yeni yazını da merakla bekliyorum tatlım :)

      Sil
  4. Ben artık seciciyim kiminle beraber olacağım konusunda çok şükür eskiden biraz daha gafletteymisim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçici olmak lazım veya hiç bulaşmamak, bulaşmasına izin vermemek.. yoksa bazı insanlar yüzünden şu güzelim hayat çekilmez hale geliyor..

      Sil
  5. İnsanın enerjisini sömüren tiplerden kesinlikle uzak kalması gerekiyor ("enerji sömüren insan tipi" minvalinde bir yazıyı sanki senden okumuştum sevgili Özlem, yanlışım yoktur umarım.)
    Benim de hiç tahammülüm yoktur öyle boş beleş konuşan tiplere, kalabalıklara. Sanki dünyayı kurtaracak. Bu cümleden kastım "düşünmeyelim, her şeyi kabul edelim" değil elbette, sadece lüzumsuz şeylere bir sürü dakika harcayan ve karşısındakini ikna etmeye kendini adayan insanları kastediyorum.
    Vaktin ne kadar kıymetli olduğunu da yaşı ilerledikçe çok daha iyi kavrıyor insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Beyza, evet o yazıyı da yine ben yazmıştım :) Yalan değil, instagramda takip ettiğim nice insan vardı, sonradan kızdım kendime, başkaları evinin en mahremine kadar sergiliyor, sen de vaktini böyle insanları takip ederek harcıyorsun diye.. Şimdi sadece paylaşımları benim şuurumu açan, bana hem dünyam hem de ahiretim için fayda sağlayacak kişileri takip ediyorum, kafam daha rahat.. Hoş, bazen tüm sanal mecralardan tamamen uzaklaşmak istemiyor da değilim hani..

      Sil
  6. Güzel bir yazı olmuş.
    Aminn diyorum o güzel duana.

    YanıtlaSil

Can-u gönülden yapılan birkaç satır kelamdır bu blog sahibesini sevindiren :)

BLOG DESIGN-Değmesin Yağlı Boya